متقاضیان خرید خودرو از این پس به منظور ثبت نام و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه از سوی شرکت‌های خودروسازی، می‌بایست از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام نمایند.

با هدف ایجاد شفافیت، میزان عرضه و توقف تولید خودروهای ناقص و افزایش رضایتمندی مردم مطابق با دستورات ابلاغی رئیس جمهور، سامانه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و اندازه شد. کلیه شرکت‌های خودروسازی که محصولات خود را پیش از این از طریق سایت‌های اختصاصی عرضه می کردند، می‌بایست از این به بعد از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar.com محصولات قابل عرضه خود را به فروش برسانند.

ویژگی‌های سامانه فروش خودرو

از جمله ویژگی‌های اصلی این سامانه می‌توان به تنوع محصولات و فروش چند برابری نسبت به ظرفیت‌های دوره‌های پیشین اشاره کرد. همچنین در سامانه فوق هیچگونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت و شرکت‌های خودروسازی می‌بایست بر اساس دستورات ابلاغیه اقدام به فروش محصولات خود نمایند. سامانه فروش خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که تقدم تاخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن اثرگذار نخواهد بود. همچنین شرایط بگونه‌ای خواهد بود که فقط مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از طرح فوق بهره ببرد و تقاضاهای سوداگرانه مرحله به مرحله حذف شده و به تدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

راهنمای سامانه یکپارچه فروش خودرو

متاضیان به منظور ثبت نام در یکی از طرح های فروش خودرو، می‌بایست مراحلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد، طی کنند.

  1. انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»: متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در این سامانه، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.
  2. ایجاد حساب کاربری: با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.
  3. تکمیل فرم ثبت‌نام :کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.
  4. انتخاب خودرو : کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.
  5. انتخاب بخشنامه: کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.
  6. مشاهده اطلاعات: کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.
  7. دریافت کد رهگیری: کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

شرکت‌های خودروسازی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

در این سامانه ۵ شرکت خودروسازی سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور و آرین پارس موتور محصولات خود را به متقاضیان عرضه می‌کنند. این شرکت‌ها پیش از این طرح‌های فروش فوری و یا پیش فوری خودرو را به صورت قرعه کشی اجرا می‌کردند و بر اساس ابلاغیه قرار است در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محصولات خود را عرضه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code