همه ما می‌دانیم که ورزش فواید زیادی دارد. بارها و بارها این را شنیده‌ایم که اگر می‌خواهیم تناسب اندام و سلامتی داشته باشیم باید بیشتر ورزش کنیم.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که ورزش منظم چه فوایدی دارد ؟ خوب، برای کمک به شما در یافتن این موضوع، فهرستی از فواید ورزش منظم برای سلامتی را گردآوری کرده ایم که در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری می‌خوانید.

کمک به کنترل وزن

اولین و شناخته شده‌ترین فایده ورزش منظم، کنترل وزن است. در کنار یک رژیم غذایی سالم، ورزش بزرگترین نقش را در کاهش وزن و جلوگیری از چاقی ایفا می‌کند. به بیان ساده برای کاهش وزن، باید کالری بیشتری نسبت به آنچه که می‌خورید و می‌نوشید بسوزانید. برای حفظ وزن، تعداد کالری‌های سوزانده شده و دریافتی باید برابر (یا حداقل مشابه) باشد. به این ترتیب، رژیم غذایی شما به اندازه ورزش در این مورد مهم است و باید در نظر داشته باشید که غذاهای سالم را به سطح بعدی ببرید.

تقویت ماهیچه‌ها و استخوان‌ها

ورزش منظم با مزایای بدن قوی‌تر همراه است. برای نوجوانان، می‌تواند به  ساخت استخوان‌های قوی با بزرگ‌تر شدن کمک کند و برای بزرگسالان به حفظ تراکم استخوان‌شان با افزایش سن کمک می‌کند. وقتی صحبت از ماهیچه‌ها می‌شود، تا حد زیادی به نوع تمرینی که انجام می‌دهید بستگی دارد، اما عضلات شما از ورزش منظم سود زیادی خواهند برد. آنچه مهم است این است که زیاده‌روی نکنید و به درستی ورزش کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم یک مربی شخصی پیدا کنید تا به شما کمک کند.

بهبود روحیه و سلامت روان

هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن شما مواد شیمیایی ترشح می‌کند که باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد. این می‌تواند به افسردگی کمک کند، و به طور کلی در صورت انجام یک شغل پر استرس، شما را آرام تر می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

مهمترین فواید ورزش منظم این است که قلب شما را تقویت می‌کند و به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این نتیجه گردش خون بهتر است، زیرا افزایش جریان خون باعث افزایش سطح کلی اکسیژن در بدن شما می‌شود. ورزش همچنین فشار خون شما را کاهش می‌دهد، که آن را به بخش مهمی از چک لیست قلب سالم شما تبدیل می‌کند.

نتیجه گیری

اگر بتوانید زمانی را از روز خود برای ورزش منظم اختصاص دهید، فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت. به این ترتیب، بخش بزرگی از یک سبک زندگی سالم است و نباید نادیده گرفته شود. امیدواریم این لیست از فواید ورزش منظم برای سلامتی مفید بوده باشد و همیشه سلامت باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code