زوج‌هایی تهرانی به منظور دریافت تسهیلات خرید خانه می‌بایست ۱۳۴ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان بابت خرید اوراق مسکن هزینه کنند.

آخرین گزارش‌ها از اوراق مسکن نشان می‌دهد قیمت هر برگ اوراق وام مسکن ۱۴۰۱ به نسبت به سال گذشته روند افزایشی را داشته است. قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۴ هزار و ۷۴۴، ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ و ۱۳۰ هزار و ۹۱۳ تومان است. همچنین این اوراق در تیر، مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ با قیمت ۱۳۳ هزار و ۱۸۹، ۱۳۴ هزار و ۹۰۱ و ۱۲۹ هزار و ۲۳۴ تومان داد و ستد می‌شود.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در مهر، آبان و آذر ماه سال گذشته نیز به ترتیب ۱۲۸ هزار و ۷۵۰، ۱۲۹ هزار و ۴۷۵ و ۱۲۸ هزار و ۴۰۱ تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات در دی ماه ۱۴۰۰ با قیمت ۱۲۷ هزار و ۷۴۸ تومان و در بهمن ماه ۱۲۸ هزار و ۳۹ تومان معامله می‌شود. همچنین هر برگ اوراق وام مسکن در سال جاری ۱۲۶ هزار و ۸۷۵ تومان قیمت دارد که حاکی از کاهش قیمت اوراق مسکن نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

قیمت وام مسکن برای مجردهای تهرانی

به ازای هر ۱ میلیون تومان وامی که می‌باید یک ورق تسه تهیه شود. به عنوان مثال برای اخذ وامی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان باید ۲۰۰ برگه تسه خریداری شود. مجردهای تهرانی به منظور خرید مسکن می‌توانند تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. این مقدار تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله است.

این دسته از متقاضیان به منظور دریافت ۲۰۰ میلیون تومان می‌بایست ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند. بر اساس قیمت هر برگ با تسه ۱۴۰ هزار و ۳۰۰ تومانی، مجردهای ساکن تهران می‌بایست ۵۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان برای دریافت این وام هزینه کنند. این افراد برای درخواست وام ۸۰ میلیون جعاله می‌بایست ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان خریداری کنند که در مجموع ۷۸ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان به عنوان قیمت وام مسکن برای مجردهای تهرانی محاسبه می‌شود.

قیمت وام مسکن برای متأهل‌های تهرانی

زوج‌های ساکن تهران به منظور دریافت ۴۸۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن می‌بایست در مجموع ۱۳۴ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان هزینه کنند. مقدار سقف تسهیلات اعلام شده برای این دسته از متقاضیان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید خانه برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله است. زوجین تهرانی برای دریافت این تسهیلات، می‌بایست ۸۰۰ برگه با قیمت ۱۱۲ میلیون و ۲۴۰ تومان هزینه کنند و برای وام جعاله نیز ۲۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت وام مسکن برای مجردهای مراکز استان

مجردهای ساکن مراکز استان و شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ۱۶۰ میلیون تومانی می‌بایست ۳۲۰ برگه تسهیلات با قیمت ۴۴ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان خریداری کنند.

قیمت وام مسکن برای متأهل‌های مراکز استان

سقف تسهیلات خرید مسکن برای متاهل های مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۳۲۰ میلیون نفر می‌باشد. این دسته از متقاضیان می‌بایست ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که در مجموع باید ۸۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان پرداخت کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code