متقاضیان استخدام مهندسی کشاورزی لازم است پیش از هرگونه اقدامی رزومه‌ای اختصاصی تهیه و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار دهند.

شغل مهندسی کشاورزی مناسب افرادی است که عاشق طبیعت هستند و از گیاهان لذت می‌برند. برای این شغل فعالیت مختلفی در نظر گرفته شده است. توسعه استفاده از ماشین آلات کشاورزی، پیاده سازی فرآیندهای صحیح و علمی کشاورزی و جنگلداری از جمله آنهاست. مهندس کشاورزی باید بتواند در مکان‌هایی مانند مزارع، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های کشاورزی و در شرایط مختلف آب و هوایی فعالیت کند. مهندس کشاورزی از جمله مشاغلی است که پشت میزی نیست و دائما فرد می‌بایست در حال جنش و جوش باشد.

وظایف مهندس کشاورزی

  • ارزیابی اثرات محیطی تولیدات کشاورزی
  • ارائه راهکارهای مناسب به منظور کاهش اثرات منفی زیست محیطی
  • نظارت بر مراحل مختلف پروژه های کشاورزی
  • طراحی ابزار و ماشین آلات کشاورزی با کمک نرم افزارها
  • آزمایش و تست تجهیزات و ابزارآلات جدید
  • هدایت و راهنمایی کشاورزان و صاحبان کسب و کارهای کشاورزی
  • تعمیر و نگهداری ماشین آلات کشاورزی

درآمد مهندس کشاورزی

درآمد مهندس کشاورزی در ایران به طور کامل به نوع وظایف و مسئولیت‌ها، شرکت، شهر و محل فعالیت بستگی دارد. با توجه به عدم تطابق ظرفیت بازار کشور در این حوزه با تعداد فارغ التحصیلان شاخه‌های مختلف این رشته، درآمد قابل توجهی در انتظار متخصصانی حوزه کشاورزی نخواهد بود. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری با نحوه نگارش رزومه مهندسی کشاورزی آشنا خواهید شد. توصیه می‌کنیم برای بازخورد گرفتن از رزومه ارسالی به کافرما، برای نوشتن آن به اندازه کافی وقت صرف کرده و هدفمند اقدام نمایید. هر رزومه برای یک عنوان شغلی باید تهیه شود. اگر قصد دارید برای چندین موقعیت شغلی متفاوت اقدام کنید، می‌بایست به ازای هر یک از این موقعیت‌ها، یک نسخه رزومه جداگانه آماده کنید.

نگارش رزومه مهندس کشاورزی

اطلاعات پایه

عکس، عنوان رزومه و اطلاعات تماسی به عنوان اطلاعات پایه یک رزومه شناخته می‌شود. عبارتی که در بخش عنوان رزومه می‌نویسید، دقیقاً باید همان عنوانی باشد که در آگهی استخدام نوشته شده است. در خصوص تصویر شخصی، برخلاف مشاغلی از جمله فروشندگی و امور مشتریان، در شغل شما عکس‌دار بودن رزومه ضرورتی ندارد. لذا در صورتی که قصد داشتید رزومه خود را عکس دار ارسال کنید حتماً از یک عکس با کیفیت و مناسب استفاده کنید. دومین قدم در نوشتن یک رزومه هدفمند ثبت اطلاعات تماس بصورت دقیق است. توصیه می‌شود شماره همراه، ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در رزومه عنوان کنید تا در صورتی که شما به مصاحبه شغلی دعوت شدید، کارفرما بتواند به راحتی شما را پیدا کنید.

خلاصه رزومه

مهم‌ترین بخش رزومه برای هر عنوان شغلی، خلاصه و یا توصیف شغلی است. بسیاری از کارفرماها به دلیل اینکه وقت کافی برا مطالعه کافی رزومه ندارند، بیشتر مواقع خلاصه رزومه را مورد بررسی قرار می‌دهند. بنابراین تاکید می‌شود این قسمت از رزومه را با دقت بیشتری تکمیل کنید و در ۲ الی ۳ خط سوابق شغلی، مهارت‌ها وتوانایی‌ها خود را عنوان کنید.

نمونه‌ای از خلاصه رزومه برای مهندسی کشاورزی

کارشناس کشاورزی با بیش از ۵ سال سابقه تخصصی در زمینه پرورش و نگهداری گیاهان گلخانه‌ای. توانمند در تولید ارگانیک انواع محصولات کشاورزی و افزایش درآمد از طریق بهینه سازی تولید

سوابق تحصیلی

در نوشتن سوابق تحصیلی اصل خلاصه نویسی و رعایت ترتیب نزولی امری بسیار ضروری است. در صورتی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی می‌باشید، ابتدا آن را عنوان کرده و سپس مدرک کارشناسی را در رزومه بنویسید.

سوابق شغلی

نوشتن کلیه سوابق شغلی در رزومه شغلی نه تنها کمکی به دیده شدن رزومه شغلی شما نخواهد کرد بلکه ممکن است کارفرما رزومه شما را نادیده بگیرد. یکی از اصول نوشتن سوابق شغلی در رزومه، ذکر عنوان شغلی متناسب با شغل جدید است. بنابراین از نوشتن مشاغل غیر مرتبط با عنوان شغلی حدا خودداری کنید. به عنوان مثال در صورتی که در گذشته سابقه فعالیت به مترجم زبان، مهندس کشاورزی و کنترل کیفیت داشته‌اید در رزومه شغلی جدید برای عنوان کاری مهندس کشاورزی، فقط این شغل را بیان کنید.

مهارت‌ها

در این بخش از رزومه باید مهارت‌های با ارزش خود را به عنوان یک مهندسی کشاورز بنویسید. به عنوان مهندس کشاورز می‌توانید دو نوع مهارت را در رزومه عنوان کنید. مهارت‌های سخت مانند: طراحی و پیاده‌سازی فضای سبز، تولید و تکثیر گیاهان آپارتمانی، کشت زعفران، سیستم های آبیاری و باغداری و مهارت های نرم مانند: کار گروهی و روحیه مشارکتی، مدیریت و نظارت، پیگیری امور محوله تا حصول نتیجه، مذاکره و برقراری ارتباط و گزارش نویسی و مکاتبات

پروژه‌ها

در بخش پروژه ها می توانید مقالات، ترجمه‌ها و تالیفات خودتان را در زمینه کشاورزی، دامپروری، باغداری، توسعه روستایی، پرورش آبزیان و سایر موارد مرتبط با حوزه کاری‌تان را وارد نمایید. در این قسمت از رزومه حتما پروژه‌های خود را به همراه نام کارفرما و توضیحاتی درباره پروژه درج نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code