شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که بعد از یک هفته پرمشغله و جنب و جوش و تلاطم‌های زندگی شهری، دلتان بخواهد لحظاتی از روزهای پایانی هفته را استراحت و تفریح کنید.

حتی ممکن است کنجکاور شوید که بقیه افراد در فصل زمستان، چه مکان‌هایی برای تفریح و سرگرمی در روزهای پایانی هفته انتخاب می‌کنند و یا به دنبال چه سبک تفریحاتی می‌باشند. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی مکان‌های تفریحی و جذاب شهر تهران بر اساس میزان علاقمندی مردم شهر می‌‎پردازیم.

بریم کوهنوردی

افرادی که به طبیعت زمستانه علاقه دارند و کوهنوردی یکی از تفریحات اصلی آنها در ایام تابستان است، در زمستان هم به کوهنوردی و صعود به ارتفاعات فکر می کنند. البته کوهنوردی در فصل زمستان سختی‌های خودش را دارد. چرا که مسیرهای کوهنوردی در اکثرا مواقع امن نیستند. بخصوص برای افرادی که به صورت تفریحی این ورزش را انتخاب می کنند و امکانات و تجهیزات مخصوص را به همراه ندارند. در بین مسیرهای کوهنوردی، درکه و دارآباد از جمله مسیرهای امن برای کوهنوردی در فصل زمستان محسوب می‌شود.

بریم سفر

دیدن مناظر طبیعی مه آلود و گاها برفی برای بسیاری از علاقمند به طبیعت جالب و جذاب است. در صورتی که حوصله پیاده روی نداشته باشید می‌توانید با صرف یک الی ۳ ساعت رانندگی به مکان‌هایی از جمله فیلبند، امام زاده هاشم، ارتفاعات فیروز کوه یا ارتفاعات دماوند سفر کنید و از طبیعت برفی و مه آلود این مناطق لذت ببرید. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که حتما برای سفر در طول زمستان با خود زنجیر چرخ و لباس گرم همراه داشته باشید.

بریم برف بازی یا اسکی

اگر علاقمند به برف بازی یا اسکی روی برف باشید می‌توانید به پیست دیزین، پیست شمشک، پیست آبعلی، پیست توچال و یا پیست دربندسر مراجعه کنید و روزهای پایانی هفته را در کنار خانواده و دوستان خود خوش بگذرانید. البته ممکن است برای رسیدن به این مکان‌ها در آخر هفته‌‎، ترافیک پر حجمی را تجربه کنید. پیشنهاد ما این است که صبح زود حرکت کنید تا بدون دردسر به این مکان‌های تفریحی برسید. توجه کنید که حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید و زنجیر چرخ هم یادتون نره.

بریم یه گوشه دنج و ساکت

در میان محل‌های پر تردد زمستانه، مکان هایی هم وجود دارند که به علت استقبال کمتر در این فصل، جزو مکان های بکر و دنج محسوب می شوند. بوستان‌های جنگلی از این دسته از مکان‌های بکر هستند. بوستان‌های جنگلی لویزان، سرخه حصار، چیتگر، یاس فاطمی، تلو، طالقانی، خرگوش دره، کوهسار، لتمال کن و شیان، تعدادی از پارک‌های جنگلی بکر و خلوت هستند. البته بوستان جنگلی طالقانی دسترسی آسانی با مترو و BRT نیز دارد.

هیچ جا بهتر از خونه خود آدم نمیشه

ممکن است شما هم از جمله افراد پر مشغله باشید و دلتان بخواهد که آخر هفته را بی‌هیچ چون و چرایی در خانه سپری کنید و با نوشیدن یک چای خوش رنگ و تازه دم، به استراحت در منزل بپردازید. و لذت خواب آخر هفته در کنار شومینه و بخاری را به تمام موارد بالا ترجیح دهید و برای هفته پیش رو، دوباره انرژی کسب کنید و برنامه ریزی داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code