گاهی اوقات ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی و تعویض خانه مجبور به فروش خانه خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایید. اما افزایش قیمت ملک طی چند سال اخیر و رکود اقتصادی در کشور، شرایط را برای فروش ملک بی‌دردسر محدود کرده است. اما با همه این وجود راهکارها و ترفندهایی وجود دارد که می‌توان با بهره‌مندی از آنها شرایط را برای فروش سریع‌تر خانه مهیا کرد.

ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری راهکارهایی بسیار مفید را برای فروش سریع خانه مورد بررسی قرار می‌دهیم که در ادامه می‌خوانید:

قیمت گذاری منصفانه خانه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اصلی در فروش خانه، قیمت گذاری اصولی است. معمولا خانه‌هایی که با قیمت‌‎هایی غیر واقعی و بسیار بالا در آژانس‌های املاک و یا سایت‌های نیازمندی‌ها برای فروش آگهی می‌شوند، در مدت زمان زیادی به فروش می‌رود. حتی ممکن است پس از چندین هفته از انتشار آگهی، خانه مورد نظر به فروش نرود. بنابراین در صورتی که به دلیل نیاز مالی، قصد فروش سریع خانه خود را دارید، توصیه می‌شود ملک مورد نظر را منصفانه قیمت گذاری کنید و تمام ملاحظات را در نظر بگیرید.

ظاهر مناسب محیط خانه

از جمله موارد بسیاری مهمی که تاثیر بسیار زیادی که در روند فروش سریع خانه اثربخش است، ظاهر زیبای خانه است. فضای داخلی خانه باید به گونه‌ای باشد که ذهنیت مثبت در مشتری ایجاد شود. به عنوان مثال اگر خانه ای به لحاظ روشنایی در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است، نسبت به سایر خانه‌ها در مدت زمان بیشتر به فروش می‌رسد. پیش از آنکه مشتری برای بازدید به خانه شما مراجعه کند، بهتر است وسایل خانه را به خوبی مرتب کرده و دستی روی آن بکشید.

اهمیت دادن آشپزخانه

معمولا اولین فضایی که مورد توجه بازدیدکنندگان از خانه قرار می‌گیرد، آشپزخانه است. از نظر بسیاری کارشناسان املاک، مرتب بودن آشپزخانه، شما را برای فروش سریع خانه نزدیک‌تر می‌کند. بنابراین نباید اهمیت این فضا را نادیده گرفت و برای بهبود آن در صورت امکان نسبت به تعویض کابینت‌های فرسوده و حتی رنگ کردن آشپزخانه اقداماتی به کار بگیرید؛ چرا که چنین هزینه‌هایی تاثیر بسیار زیادی در فروش بهتر خانه خواهد گذاشت.

پوشش مناسب فضای پرتی کمدها

از جمله ترفندهای اصلی برای فروش سریع خانه، مرتب نگه داشتن فضای داخلی کمدها در اتاق‌ها و کابینت‌های آشپزخانه است. بازدید از کمدهای موجود در اتاق ها همواره در دستور کار خریداران خانه قرار دارد. بنابراین حتما نسبت به مرتب کردن داخل کمدها توجه کنید و از فضای پرتی کمدها به خوبی استفاده کنید.

انتشار آگهی جذاب

شیوع ویروس کرونا طی چند سال اخیر باعث شده است تا افراد بسیار زیادی روش اینترنتی را برای خرید خانه انتخاب کنند. معمولا خانه‌هایی که از طریق فضای وب در زمان کوتاهی به فروش می‌رسند، به این دلیل است که توسط فروشندگان آگهی‌های جذابی منتشر می‌شود. بهره‌مندی از عکس‌های بسیار مناسب و متن آگهی جذاب، تاثیر بسیار زیادی در فروش خانه خواهد گذاشت. همچنین رسانه‌هایی که برای انتشار آگهی انتخاب کنید معتبر باشد تا خریداران با اطمینان خاطر برای مشاهده آگهی به سایت مورد نظر مراجعه کنند و اقدامات بعدی یعنی بازدید ملک و در نهایت خرید خانه صورت گیرد.

توجه به نمای بیرونی خانه

فضایی که همواره مورد توجه بسیاری از خریداران خانه قرار دارد، نمای بیرونی خانه مسکونی است. حتی اگر فضای داخلی خانه بسیار جذاب شگفت انگیز باشد، نمای کثیف و نامناسب دید منفی را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. حتی اگر برای شما مقدور است فضای سبز کوچکی را در محوطه خانه خود ایجاد کنید تا فضای مورد نظر برای مشتریان جذاب به نظر برسد.

ارتباط مناسب با خریداران

از دیگر عواملی که در فروش سریع خانه اثر گذار است، برقراری ارتباط مناسب با خریداران است. انعطاف پذیری شما در هنگام حضور مشتری برای بازدید از خانه، این اطمینان را در آنها به وجود خواهد آورد که با یک فروشنده بسیار معتبری قرار است معامله کند. توصیه می‌شود امکان بازدید را برای مشتریان فراهم کنید. ملک هر چه بیشتر بازدید شود امکان فروش خانه افزایش پیدا خواهد کرد.

برطرف کردن عیوب خانه

معمولا مشتریان دست روی خانه‌هایی می‌گذارند که از حداقل عیوب برخوردار باشند. املاکی که بیشترین مشکل را داشته باشند، ارزش کمتری خواهند داشت و با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. بنابراین پیش از هرگونه اقدامی برای فروش خانه، کل خانه را مورد ارزیابی قرار دهید و ایرادات موجود را برطرف کنید. شکستگی سرامیک‌ها، خرابی شیرآلات، فرسوده بودن در و پنجره‌ها از جمله عیوبی است که روند فروش سریع خانه را کند می‌کند.

بهره مندی از بنر فروش

پیش از آنکه نیازمندی‌های مجازی وارد صحنه شوند و به عنوان یک روش سریع برای خرید و فروش خانهخ، کالا و خدمات معرفی شوند، چاپ بنر به عنوان یکی از راهکارهاب اثرگذار به شمار می‌آمد. با وجود اینکه چنین راهکاری سال‌هاست مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما همچنان به عنوان یک روش مورد توجه قرار دارد. معمولا این بنرها را روی خانه نصب می‌کنند و با یک متن جذاب و ذکر شماره تماس، متقاضیان خرید خانه را تشویق به برقراری تماس با فروشنده می‌کنند تا در صورت امکان شرایط برای بازدید و حتی خرید مهیا شود.

زمان مناسب فروش خانه

حتی در صورتی که برای فروش سریع خانه اقدامات مهمی به کار گرفته‌اید، اما اگر زمان مناسبی برای این کار در نظر گرفته نشود، فروش خانه به تعویق خواهد افتاد. برای اینکه نسبت به زمان بهتر فروش خانه تصمیم بهتری بگیرید، حتما با یکی از مشاورین املاک مشورت کنید. معمولا فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای فروش ملک در نظر گرفته می‌شود. چرا که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب این دو فصل و تعطیلی مدارس، مردم برای خرید ملک فراغت بیشتری دارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code